Meg kellene felelnie az ICAO Annex 17. előírásainak, hogy új fuvarozókat tudjon odavonzani és fellendüljön a repülőtere forgalma? Esetleg már szakadtak is meg tárgyalásai légitársasággal, mert nem volt BRS rendszere?
Tekintettel a fokozódó biztonsági kockázatokra már meglévő partnerei is BRS poggyászazonosító rendszert követelnek Öntől?
Már kért be ajánlatokat, de azok messze meghaladták költségvetését, csapdában érzi magát?
Esetleg csak túl sokba kerül az elkeveredett poggyászok kezelése és a kiszolgált légitársaságok reklamációja ezért vonalkódos poggyászkezelő technológiát vezetne be, automatizálná a csomagkezelést és azonosítást de olyan beszállítót keres, aki a rendszertámogatást, karbantartást is elérhető áron, lehetőleg itthonról biztosítja? |
Funkcionalitása messze túlmutat a biztonságon!
A CCS Hungary BRS rendszer része a kézi vonalkód olvasók használatához szükséges szoftver és a poggyászkezelő konzol modul is. A poggyászkezelő konzol modul felület segítségével a számítógép monitorján vagy a poggyászkezelő térben elhelyezett FIDS terminálon „real-time” követhető a rakodás folyamata, lehetőséget teremtve ezzel az operatív beavatkozásra. A képernyőt három részre bontó ablakok tartalmazzák a különböző státuszban lévő csomagokat:
„Berakásra váró” ; „Kirakásra váró” ; „Nincs róla információ” – ezek a poggyászok és a hozzájuk kapcsolódó információk egy funkciógomb segítségével összesíthetőek, és a kezelést megkönnyítése érdekében akár ki is nyomtathatóak.
Miért ezt? Mert a járataink utaslistáját automatikusan feldolgozza és megfelel minden nemzetközi előírásnak. Kezeli a szükséges IATA szabvány üzeneteket, automatikus kiküldi és fogadja őket így a manuális munka minimalizálható. Mindemellett megbízható, gyors és könnyen kezelhető, egyszerű a felhasználói felülete és legfőképpen nem enged hibázni!
A rendszer működéséhez szükséges információk forrása a járatot indító társaság utasfelvételi rendszere (DCS - Departure Control System), eme utasfelvételi rendszerek szabvány IATA szabvány üzeneteket (BSM, BUM) generálnak, melyek tartalmazzák a poggyászok egyértelmű azonosításhoz szükséges adatokat.
Az üzeneteket a DCS rendszer a poggyászcímke nyomtatásakor, a poggyász feladásakor automatikusan létrehozza és elküldi.
Ennek az összerendelésnek az eredménye kerül továbbításra a kézi olvasók felé: a csomag az adott járathoz tartozik-e vagy sem, azaz fel lehet-e rakni a repülőgépre, avagy félre kell tenni, mert nem ahhoz a járathoz tartozik
A poggyászt kezelő rakodó a másodperc töredéke alatt lezajló adatcserének már csak az eredményét látja a kézi leolvasóján: a kezében tartott csomag az adott járathoz tartozik-e, és felrakása engedélyezett-e.
- Poggyászcímke-azonosítót („Licence Plate Code”)
- Feladott poggyászok darabszámát (opcionálisan a súlyát)
- Járatszámot (számokat)
- Poggyász (járatok) útvonalát – rendeltetési állomását
- Utas (tulajdonos) adatait opcionálisan
Egy példa BSM Baggage Source Message üzenet:
.V/1TZRH Verzió/PoggyásztípusKüldő címe
.F/SR101/18APR/JFK/F Irány/Jazonosító/Rendeltetési á./Osztály
.N/0085123456003 Poggyászcímke száma darabszám
ENDBSM BSM üzenet vége
Biztonság
A poggyászok azonosítása a (poggyászcímkén vonalkód formájában szereplő) egyedi poggyászszám alapján történik – az utasok neve nem kerül rögzítésre – minimálisra csökkentve ezzel a tévedés, vagy a hanyag kezelésből adódó kellemetlenségek lehetőségét.
A rendszerbe számos biztonsági elem került beépítésre - például abban az esetben, ha van még kirakásra váró csomag, nem engedi lezárni a járatot; valamint a biztonság alappilléreként megvalósításra került a minden műveletre kiterjedő naplózás is - elejét véve a nem kívánt folyamatok megindulásának.